magazin
Színészként manapság szinte nincs nélküle sikervárományos magyar komédia, rendezőként több kisfilmet és egy nagyjátékfilmet is jegyez, de a…
továbbhír
Hongkongi filmnapok, izraeli humor, kínai bemutató Sanghaji Nemzetközi Filmfesztiválról, Torino Film Lab és FIPRESCI kritikusi workshop alkotják a…
továbbhír
Kínai és magyar animációs filmes szakemberek, cégvezetők tartottak tematikus találkozót a Médiatanács Magyar Média Mecenatúra programja keretében…
továbbhír
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által szervezett Kínai Filmnapok 2012. július 3-án és 4-én a legújabb és kiemelkedően színvonalas…
továbbhír
Csaknem teltházas vetítéssel kezdődött hétfőn a Sanghaji Nemzetközi Filmfesztivál keretein belül helyet kapó magyar filmhét. A következő napokban 14…
továbbhír
Bánóczki Tibor Dzsungele nyert az Animafesten, a Bogyó és Babóca kínai díjat kapott, a Ketten egy fészekben és a Vad Magyarország Japánban.
továbbhír
A hiányzó apák és önfejű fiúk témája ad érzelmi töltést az idei cannes-i filmfesztiválnak, amelynek versenyprogramját is rögtön egy ezt a kérdést…
továbbmagazin
Az V. Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivál megmutatja, hogy az amerikai elnökválasztás mellett érdemes azért másra is odafigyelni.…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Filmhu podcast #101: Till Attila
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié